Start Up Nation Ediția 2025

Accesează 250.000 lei

pentru începerea unei activități de PRODUCȚIE

prin programul Start Up Nation 2025


Înscrierea grauită la CURSUL de antreprenoriat se poate face începând cu data de 15 APRILIE 2025

Numărul de locuri va fi unul limitat!

Beneficiari - categorie / Pilon 1

Grupul-țintă eligibil al Pilonului 1 este format din tineri sub 30 de ani, respectiv persoane cu vârsta între 18 ani și până în 30 de ani neîmpliniți la momentul publicării în Monitorul Oficial a prezentei proceduri de implementare aferentă programului „START UP NATION – ROMÂNIA“ ediția 2024, indiferent de statutul pe piața muncii, inclusiv persoană reîntoarsă în țară;

Din bugetul alocat Pilonului 1  se vor finanța aproximativ 5.250 de întreprinderi ce vor fi înființate de către absolvenții cu diplomă de certificare a modulului de cursuri de formare antreprenorială.

Beneficiari - categorie / Pilon 2

Grupul-țintă eligibil al Pilonului 2 este format din persoane cu vârsta de peste 30 de ani, ce se află într-una din situațiile de mai jos:

  1. Persoane cu vârsta între 30 de ani și până în 35 de ani neîmpliniți la momentul publicării în Monitorul Oficial al prezentei proceduri de implementare aferente Programului „START UP NATION – ROMÂNIA“ ediția 2025, indiferent de statutul pe piața muncii, inclusiv persoane reîntoarse în țară;

  2. Persoane în căutarea unui loc de muncă, înregistrate la Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, pentru a fi sprijinită în ocuparea unui loc de muncă;
  3. Șomer – — astfel cum este definit în art. 5 pct. IV din Legea nr. 76/2002, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv persoana reîntoarsă în țară;;
  4. Șomer de lungă durată (minim 12 luni) – — astfel cum este definit la art. 5 pct. IV ind. 2 din Legea nr. 76/2002, inclusiv persoana reîntoarsă în țară;
  5. Persoane inactive – persoanele care nu fac parte din forța de muncă, respectiv care nu sunt nici ocupate, nici șomere, inclusiv persoană reîntoarsă în țară;

  6. Persoane din grupurile dezavantajate pe piața muncii – persoane cu nivel scăzut de instruire, ultimul nivel de școlarizare absolvit fiind învăţământ gimnazial, persoane cu dizabilități, persoane din comunitățile supuse riscului de excluziune socială, persoane din zonele rurale, persoane eliberate din detenție, tineri  postinstituționalizați, inclusiv persoana reîntoarsă în țară;
  7. Persoane reîntoarse în țară – cetățean român, care face dovada domiciliului sau rezidenței în străinătate 12 luni consecutive anterioare înscrierii.

Din bugetul alocat Pilonului 2  se vor finanța aproximativ 2.500 de întreprinderi ce vor fi înființate de către absolvenții cu diplomă de certificare a modulului de cursuri de formare antreprenorială.

Calendarul programului

15 aprilie 2025 - începerea înscrierilor la cursurile antreprenoriale. Înainte de lansare, va fi publicată lista formatorilor selectați, la care persoanele interesate se vor putea înscrie la cursuri;
1 iunie 2025 - lansarea modulului online de înscriere la finanțare, pentru firmele înființate de beneficiarii finali care au trecut prin cursuri;
1 octombrie - 1 noiembrie 2025 - selecția beneficiarilor;
15 octombrie - semnare contracte de finanțare pentru 7.500 de beneficiari.

Înscrierea în două etape

Etapa nr. 1 – înscrierea la cursuri de antreprenoriat susținute de un formator avizat de către Ministerul Muncii. Durata cursurilor va fi de 40 de ore, iar obținerea diplomei/certificatului de absolvire va fi una dintre condițiile de eligibilitate pentru a participa la program. Această etapă va începe pe data de 15 aprilie 2025.
Etapa nr. 2 – va consta în depunerea efectivă a planurilor de afaceri și a documentației aferente (cererea de finanțare, anexe, declarații, etc.). Depunerea documentelor va putea fi făcută începând cu data de 1 iunie 2025.

Persoana al cărei formular de înscriere a fost selectat în vederea finanțării va trebui să aibă calitatea de reprezentant legal, acționar unic/acționar majoritar și administrator al afacerii nou înființate și sprijinite prin proiect, reprezintă societatea, are rol executiv în întreprindere, fiind efectiv cel care asigură gestiunea afacerii, este responsabil de patrimoniul întreprinderii înființate, are responsabilitatea de a garanta întru totul desfășurarea legală a activității economice și realizarea obiectelor de activitate.

Valoarea finanţării

Maximum: 250.000 lei/beneficiar.

Valoarea TVA va fi cheltuială eligibilă pentru societățile neplătitoare de TVA.

Cofinanțare

Pentru atingerea unui punctaj competitiv, cofinanţarea recomandată este de 20% din valoarea eligibilă a proiectului.

Dovada cofinanţării va trebui făcută în maxim 20 de zile calendaristice de la data primirii notificării de aprobare a proiectului, condiție obligatorie pentru semnarea acordului de finanțare.

Obligaţii asumate

În cazul accesării sprijinului financiar nerambursabil de 250.000 lei, beneficiarul are obligaţia creării a 2 locuri de muncă, cu normă întreagă, pentru o perioadă de minimum 30 de luni de la finalizarea perioadei de implementare.

Perioada de implementare se consideră finalizată la momentul plății ajutorului financiar nerambursabil.

În cazul în care în perioada de sustenabilitate asumată, locul/locurile de muncă create în cadrul întreprinderilor se vacantează, beneficiarul va avea un termen de maxim 45 de zile să ocupe locul/locurile de muncă vacante.

Un contract de muncă nu poate fi suspendat mai mult de 2 ori, în afara situațiilor excepționale reglementate prin legislație specială să emisă de către autoritățile competente.

Cheltuieli eligibile

Printre principalele cheltuielile eligibile se vor regăsi următoarele:

  • Echipamentele tehnologice/de lucru, din categoria mijloacelor fixe descrise în grupele 2.1 și 2.2. și 2.3.6 din H.G. nr. 2139/2004;
  • Echipamente tehnologice pentru locurile de joacă, săli de sport, fitness, drone, x-body;
  • Echipamente/tehnologii/soluții/sisteme specifice care generează energie regenerabilă pentru a desfășura activitatea pentru care solicită finanțare. Exemple: sisteme de panouri fotovoltaice, eoliene și mini-eoliene, instalații solare termice, centrale și minicentrale hidroelectrice, instalații geo-termale și/sau pompe de căldură care utilizează energie geo-termală;
  • Achiziția de echipamente digitale  /tehnologii / soluții / sisteme/aplicații cu impact asupra economisirii de resurse. Exemple: boilere industriale de înaltă eficiență, pompe de căldură altele decît cele care utilizează energie geo-termală, sisteme de ventilație, sisteme de încălzire / răcire, arzătoare industriale, schimbătoare de căldură industriale, surse neîntreruptibile de energie UPS, cazane / centrale în condensare pe gaz, sisteme de cogenerare și trigenerare, sisteme de măsurare și monitorizare a utilităților; La această categorie sunt eligibilile și tehnologii / echipamente / sisteme / soluții / servicii etc. de colectare, reciclare, reutilizare a deșeurilor. Exemple: echipamente de colectare selectivă și reciclare a deșeurilor, separatoare, prese de balotat deșeuri, tocătoare fixe sau mobile, stații de compostare sau biouscare, stații sortare și/sau tratare mecanică  /automată deșeuri, sisteme integrate de producere combustibili alternativi din deșeuri, sisteme de reciclare;
  • Achiziționarea de mobilier, aparatură birotică și sisteme de protecție a valorilor umane și materiale, conform grupei nr. 3 din HG 2139/2004;
  • Salariile, utilitățile, serviciile de contabilitate și cheltuielile aferente chiriilor pentru spații de producție, în valoare de maximum 80.000 lei din totalul cheltuielilor eligibile;
  • Site de prezentare a activității, magazin on-line, cheltuieli înregistrare domeniu, cheltuieli de promovare a site-ului / magazinului on-line, soft/softuri necesar/necesare desfășurării activității;
  • Echipamente IT, tehnică de calcul tip PC, unitate centrală, server, monitor, imprimantă /copiator /multifuncțională, inclusiv sisteme portabile, licențe necesare desfășurării activității, telefoane smart, tablete;
  • Consultanță pentru întocmirea documentației în vederea obținerii finanțării în cadrul prezentului Program și pentru implementarea proiectului, în valoare eligibilă de maximum 10.000 lei;
  • Cheltuielile pentru înființarea întreprinderii în valoare eligibilă maximă de 1.000 lei. Această activitate poate fi efectuată înainte de semnarea contractului de finanțare;
  • Mijloace de transport, autoturisme, autobuze, microbuze, biciclete, mopede, motociclete, kart-uri, UTV-uri, ATV-uri, rulote cu sau fără motor, remorci și semiremorci, platforme, izoterme și frigorifice, doc plutitor, șalupe maritime pentru călători, ambarcațiuni de agrement, aparate de zbor, autoutilitare și autovehicule cu destinație specială, cu excepția tuturor vehiculelor simbol G;
  • Cheltuieli financiare aferente creditelor/ garanțiilor obținute pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării proiectelor acceptate în cadrul Programului, pentru solicitanții care utilizează credit pentru implementarea proiectului;
  • Două plăcuțe informative obligatorii, în valoare de minim 10 lei, dar nu mai mult de 500 de lei din valoarea cheltuielilor eligibile.

Activele corporale/bunurile achiziționate în cadrul programului vor fi considerate cheltuieli eligibile dacă fac parte din categoria mijloacelor fixe (au o valoare unitară de minim 2.500 lei). Acestea trebuie să fie achiziționate ca fiind noi, la prima lor utilizare.

 

Monitorizare

Beneficiarii sprijinului nerambursabil vor trebui să menţină activitatea firmei pentru o perioadă de minim 3 ani, calculată de la data încasării ajutorului financiar nerambursabil, neavând dreptul de a înstrăina părțile sociale, pe perioada implementării sau sustenabilității proiectului.

Totoadată, aceştia vor trebui să menţină locurile de muncă create pentru o perioadă de cel puţin 30 de luni de la data încasării ajutorului financiar nerambursabil şi să asigure activele corporale pe o perioadă de 4 ani (anul de implementare + 3 ani de monitorizare).

Beneficiarii nu au dreptul de a vinde, închiria (cu excepția activităților de închiriere) sau înstrăina, sub orice formă prevăzută de legislația în vigoare, bunurile mobile și/sau imobile achiziționate prin program, sau să instituie asupra lor o forma de garanție reală.

Solicită mai multe detalii

Dacă dorești să aplici și să obți finanțare în cadrul acestui program, consultanții Win KAPITAL te vor putea ajuta să-ți materializezi aceaste acțiuni.

Cu siguranță NU orice afacere va putea fi materializată, lucru care va fi filtrat în funcție de corelarea dintre domeniul de activitate și criteriile de selecție ale viitoarei grile de punctaj, contând totodată și aportul propriu pe care fiecare beneficiar este dispus să și-l asume.

Sfaturile noastre sunt unele ferme și ancorate în realitate, având la bază o strategie conturată prin prisma criteriile de punctare și a condițiilor de participare. Ne recomandă experiența în cadrul tuturor editiilor programului Start Up Nation (2017, 2018-2019, respectiv 2022), în care media ratei de succes a fost de peste 94%. Totodată, Win KAPITAL este una dintre puținele agenții de consultanță din țară care oferă contractual GARANȚIE pentru conformitatea documentației întocmite și transmise în vederea obținerii finanțării.

Resurse utile

Dorești să primești mai multe informații concrete după publicarea normelor
de către autoritatea finanțatoare?
Completează formularul de mai jos
pentru o informare precisă!
Suntem printre puținele agenții de consultanță
care oferă GARANȚIE contractuală pentru serviciile prestate!

    Vezi și alte programe de finanțare