Capital de lucru pentru societăţile din sectorul agroalimentar
Accesează între 5.000 - 120.000 euro
Cofinanţare de 15%
Alocarea grantului pentru capital de lucru se realizează pe bază de cotă procentuală de 15% din cifra de afacere înregistrată în anul 2019, acesta fiind destinat IMM-urilor, Societatilor Agricole, Cooperativelor Agricole, Grupurilor de Producători, Organizaţiilor de Producători, cu activitate economică din domeniile de activitate prevăzute în Anexa 1
Valoarea grantului
Valoarea sprijinului din fonduri externe nerambursabile pentru capital de lucru se stabilește astfel:
pentru IMM-urile cu cifra de afacere aferentă anului 2019 mai mare de 33.501 euro, valoarea grantului va fi de până la 15% din cifra de afaceri dar nu va putea depăși suma 120.000 euro;
pentru IMM-urile cu cifra de afaceri aferentă anului 2019 cuprinsă între 5.000 și 33.500 euro, valoarea grantului este de 5.000 euro
Cofinanțare
aloarea granturilor pentru capital de lucru nu include cofinanțarea beneficiarilor de ajutor de stat la constituirea capitalului de lucru, în procent de minimum 15% din valoarea grantului solicitat.
Criterii de eligibilitate
Solicitanţii granturilor pentru capital de lucru, trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
au înregistrat profit operațional din activitatea curentă respectiv din activitatea de exploatare, în unul din ultimele trei exerciții financiare înainte de depunerea cererii de finanțare pentru obținerea grantului, potrivit situațiilor financiare depuse;
au avut autorizat codul CAEN pentru care solicita ajutorul de stat la data de 31 decembrie 2019;
dispun de coparticipare la constituirea capitalului de lucru în procent de minimum 15% din valoarea grantului la data utilizării grantului pentru capital de lucru;
mențin sau, după caz, suplimentează numărul de salariați, față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minimum 6 luni, la data acordării granturilor, cu excepția situațiilor în care contractele individuale de muncă sunt încheiate pentru sezonieri sau/și zilieri.
nu există împotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat ce nu au fost executate și recuperate integral, conform prevederilor legale în vigoare;
nu sunt supuși concordatului preventiv, procedurilor de lichidare, insolvență sau faliment.
a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari; b) datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități, potrivit contractelor încheiate; c) cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat și/sau cheltuieli privind arenda sau redevența pe bază de contract de arendă sau contract de concesiune aferente terenurilor agricole; d) cheltuieli privind achiziția de servicii necesare activității curente, cu excepția serviciilor de consultanță, studiilor și altor categorii de servicii indirecte; e) cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluării activității curente; f) cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente necesare reluării activității; g) cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului.
Cheltuielile efectuate din granturi pentru capital de lucru trebuie sa fie în legătură cu activitățile/sub-activitățile codului CAEN pentru care s-a solicitat finanțare și să fie angajate nu mai devreme de data de 1 februarie 2020 si aferente unei perioade care nu depășește 180 de zile de la data încasării grantului.
Obligaţii asumate de către viitorii beneficiari
Beneficiarii granturilor pentru capital de lucru trebuie să-şi asume obligaţia de a:
menţine sau suplimenta numărul de angajaţi faţă de momentul depunerii cererii de finanţare, pentru o perioadă de cel puţin 6 luni de la finalizarea proiectului;
de a depune un raport de progres privind cheltuielile efectuate în termen de 180 de zile de la data la care au încasat ajutorul financiar.
Criterii de selecţie a proiectelor
În cadrul acestui apel de proiecte, cererile de finanţare vor fi selectate automat, în ordinea depunerii, cu respectarea celorlalte condiţii de eligibilitate.
Solicită gratuit detalii despre accesarea ajutorului de stat şi rezervă-ţi locul pentru depunere!
Beneficiază de sprijinul nostru
Echipa noastră vă poate oferi sprijinul şi experienţa necesară acumulată din cadrul programelor anterioare. Avem alocat un număr limitat de locuri pentru depunerile FĂRĂ costuri asumate în AVANS, pentru care oferim următoarele servicii:
1. Verificare eligibilitate solicitant; 2. Creare cont în platforma IMM Recover, anexe încadrare IMM, împuternicire semnatură digitală; 3. Întocmire documentaţie depunere cerere de finanţare; 4. Depunere ultra rapidă pentru asigurarea ocupării unei poziţii în lista beneficiarilor câştigători; 5. Raspundere promptă la notificari şi clarificări privind dosarul de finanţare; 6. Trimiterea contractului de finanţare şi oferirea de consiliere în perioada de implementare privind cheltuielile eligibile realizate; 7. Redactarea şi publicarea anunţului de începere a implementării proiectului, în cadrul platformei www.anuntulpublic.ro; 8. Întocmirea raportului de progres pentru finalizarea decontului fără întârzieri/neconcordanţe care ar putea conduce la încalcarea termenilor contractului de finanţare; 9. Redactarea şi publicarea anunţului de finalizare a implementării proiectului, în cadrul platformei www.anuntulpublic.ro; 10. După caz, monitorizarea proiectului.