Antreprenoriatul este motorul economiei românești. De la idee la implementarea acesteia, antreprenorul are o responsabilitate mare dar și primește satisfacție pe masură ce vede rodul muncii sale.
Entuziasmul și energia unui tânăr antreprenor pot fi rapid diminuate de birocrație și de numeroasele detalii ce trebuie luate în considerare pentru deschiderea unei firme.
Pentru a face totul mai ușor pentru antreprenori, oferim servicii de înființare a firmei. Oferim consultanță pentru a decide ce tip de formă juridică se potrivește cel mai bine nevoilor dumneavoastră, ne ocupăm de întocmirea, depunerea și ridicarea actelor, toate acestea pentru a vă putea începe activitatea în cel mai scurt timp și fără bătăi de cap.
Înainte de a demara procedura de înmatriculare a unei firme, este necesar să stabiliți tipul de societate sub care veți desfășura activitățile economice. Una dintre cele mai des întâlnite tipuri de societăți este SRL-ul, deoarece presupune un timp relativ scurt de înmatriculare.
Pașii necesari
După stabilirea tipului de societate, vor trebui parcuși o serie de pași:
- Alegerea și rezervarea unui nume pentru societate (sunt recomandate pentru verificare alegerea a cel puțin 3 nume);
- Stabilirea obiectului de activitate principal al societății, precum și al celor secundare. Conform nomenclatorului CAEN vor putea fi alese unul sau mai multe coduri;
- Deschiderea unui cont bancar și depunerea capitalului social în valoare de minim 200 lei;
- Găsirea unui sediu social care va trebui ce va trebui dovedit la Regsitrul Comerțului prin anumite tipuri de documente;
- Întocmirea declarațiilor notariale de îndeplinire a condițiilor de asociat unic / asociați, precum și de administrator pentru persoana în cauză;
- Pregătirea documentelor care trebuie depuse la Registrul Comerțului (cerere-tip, actul constitutiv, anexa model 2 sau 3, declarații ale asociaților/administratorilor societății);
- Depunerea dosarului de înmatriculare la Registrul Comerțului și obținerea Certificatului de Înmatriculare.
Rezervarea de nume
Alegerea și rezervarea numelui firmei ce se dorește înființată, este primul pas care trebuie avut în vedere la înființarea acesteia. Acesta trebuie să fie unic, de aceea este bine să propuneți spre verificare cel puțin 3 nume, menționate în ordinea celor preferate de dumneavoastră.
Procedura de rezervare a unui nume la înființarea unei firme nu mai implică nici o taxă.
Stabilirea obiectului de activitate
Înainte de redactarea actului constitutiv al societății, este necesar să stabiliți principalul obiect de activitate al firmei, pas care se face prin alegerea codului CAEN (Clasificarea Activitatilor Economice Nationale) corespunzător. La înființarea unei firme în Craiova sau în orice alt oraș din țară, trebuie să aveți în vedere că firma trebuie să aibă un singur obiect de activitate principal. Aceasta poate avea în schimb, mai multe obiecte de activitate secundare.
Alegerea unui cod CAEN principal este obligatorie indiferent daca doriți să înființați un PFA sau un SRL.
Daca nu știți ce cod CAEN se potriveste activității pe care doriți să o întreprindeți prin firma dumneavoastră, puteți cere ajutor consultanților noștri.
Stabilirea sediului social
Un pas important și care poate dura destul de mult în lipsa unei organizări este stabilirea sediului social al societății. Veți avea posibilitatea să închiriați un spațiu comercial, o casă, apartament, garsonieră sau o cameră care va fi folosită ca sediu social al firmei. Pentru mare parte din aceste cazuri veți avea nevoie de acordul vecinilor alaturați, atât pe plan vertical cât și pe plan orizontal.
Redactarea actului constitutiv
Actul constitutiv necesar la înființarea unei firme trebuie să conțină următorarele:
* datele personale ale acționarilor sau asociaților precum și ale administratorului (nume, prenume, domiciliul, data nașterii);
* denumirea societății, sediul social, obiectul principal de activitate (obiectele secundare, dacă există);
* forma juridică a societății și durata de funcționare a acesteia;
* informații despre auditorul financiar sau despre cenzorii societății (în funcție de tipul de firmă);
* informații despre aportul fiecărui asociat/acționar la capitalul social al societății.
Modificări în cadrul firmei
Inființarea unei firme nu te scutește de eventualele situații de care te lovești pe parcursul bunei desfășurări a activității comerciale propuse. Specialiștii noștrii vă stau la dispoziție pentru multitudinea de operații juridice ce pot interveni:
– schimbare sediu social;
– înființare punct de lucru;
– prelungire sediu social/punct de lucru;
– modificare denumire firmă;
– adaugare sau autorizare coduri CAEN;
– cesiune părți sociale;
– schimbare administrator;
– majorare/reducere capital social;
– dizolvare/radiere firmă;
– alte modificări.
Onorarii servicii de înfiinţare sau modificare SRL
Nr. Crt. | Operaţiune | Onorariu (lei) | Taxă ONRC |
---|---|---|---|
1 | Înfiinţare SRL | 500 | DA |
2 | Deschidere punct de lucru | 200 | NU |
3 | Înfiinţare SRL + deschidere punct de lucru | 600 | DA |
4 | Schimbare sediu social | 400 | DA |
5 | Schimbare denumire | 350 | DA |
6 | Schimbare cod CAEN principal | 250 | DA |
7 | Adăugare coduri CAEN la obiectul de activitate | 300 | NU |
8 | Autorizare coduri CAEN | 200 | NU |
9 | Renunţare la coduri CAEN autorizate | 200 | NU |
10 | Majorare / reducere capital social | 350 | DA |
11 | Cesiune părţi sociale către asociat existent | 350 | DA |
12 | Adăugare asociat în acţionariat | 350 | DA |
13 | Retragere asociat din acţionariat | 350 | DA |
14 | Schimbare asociat şi administrator (preluare firmă) | 650 | DA |
15 | Retragere administrator | 350 | DA |
16 | Numire administrator | 350 | DA |
17 | Prelungire mandat administrator conform act constitutiv | 350 | NU |
18 | Prelungire durată societate / sediu social | 350 | NU |
19 | Solicitare duplicat document ONRC | 150 | NU |
20 | Declaraţie beneficiari reali | 150 | NU |
21 | Suspendare / reluare activitate | 300 | DA |
22 | Radiere punct de lucru | 200 | NU |
23 | Dizolvare fără lichidator + radiere firmă | 600 | DA |
- Pentru efectuarea operaţiunilor la Registrul Comerţului, este necesară întocmirea unei procuri notariale de reprezentare a administratorului firmei. Procura va putea fi folosită pentru operaţii multiple, menționate clar în cadrul acesteia.