Digitalizare IMM

Fonduri pentru Digitalizarea IMM-urilor cu profil non IT

Valoare maximă ajutor financiar

  • 20.000-100.000 euro pentru întreprindere mijlocie – cofinanțare 10%​
  • 20.000-50.000 euro – întreprindere mică – cofinanțare 10%
  • 20.000-30.000 euromicroîntreprindere – cofinanțare 10%

Condiții de eligibilitate​

Sunt înființate cel târziu la data de 31.12.2021;
Nu au avut activitatea întreruptă/suspendată în anul 2022;
Au calitatea de întreprinderi mici, mijlocii sau microîntreprinderi (IMM-uri). Calitatea trebuie să existe atât la data depunerii aplicației de proiect, cât și la data semnării contractului de finanțare;
La data de 31 decembrie 2021, au avut autorizat codul CAEN pe care solicită finanțare;
Au înregistrat profit din exploatare (>0 lei) în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanțare;
Se angajează să asigure din surse proprii valoarea cheltuielilor neeligibile, precum şi valoarea cofinanţării de minimum 10% din bugetul eligibil al proiectului (cofinanțarea este necesară doar Întreprinderile Mici și Mijlocii);
Nu au avut autorizate în ultimul an fiscal, următoarele coduri CAEN: 5829, 6201, 6202, 6203, 6311, 6399, 7211, 7219;
Vor avea locaţia de implementare în aceeaşi regiune de dezvoltare în care se află şi sediul social;
Nu au mai beneficiat de sprijin financiar din fonduri publice, inclusiv fonduri UE, în ultimii 5 ani, sau nu derulează proiecte finanţate în prezent, parţial sau în totalitate, din alte surse publice, pentru aceleaşi activităţi, în cadrul unor proiecte similare cu cel care constituie obiectul cererii de finanţare;
Nu înregistrează obligații bugetare nete (diferența dintre obligațiile de plată restante la buget și sumele de recuperat de la buget);
Nu se află în categoria „întreprindere aflată în dificultate“.
Nu se află în stare de insolvenţă, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare sau suspendare temporară a activităţii;
Nu desfășoară activități de dezvoltare imobiliară, financiare, activități de jocuri de noroc, comerț sexual și nu au legătură cu industria de tutun.

Cheltuieli eligibile

Cheltuieli aferente achiziționării de hardware TIC și a altor dispozitive și echipamente aferente, inclusiv cheltuieli de instalare, configurare, punere în funcțiune, justificate din punctul de vedere al implementării proiectului. Sunt excluse elemente de mobilier care nu au legătură cu funcționarea produselor/aplicațiilor informatice implementate prin proiect;
Cheltuieli aferente realizării rețelei LAN necesare pentru implementarea proiectului;
Cheltuieli aferente achiziționării și/sau dezvoltării și/sau adaptării aplicațiilor software/licențelor necesare implementării proiectului, configurării și implementării bazelor de date, migrării și integrării diverselor structuri de date existente, inclusiv soluțiile de automatizare software de tip RPA, respectiv Robotic Process Automation;
Cheltuieli aferente achiziționării unui website de prezentare a companiei, inclusiv achiziția de domeniu și găzduirea pe server;
Cheltuieli aferente achiziționării/închirierii unui nume de domeniu nou;
Cheltuieli aferente achiziționării/închirierii soluției de semnătură electronică;
Cheltuieli de trecere a arhivelor din analog/dosare/hârtie în digital indexabil;
Cheltuieli aferente achiziționării de aplicații informatice specifice pentru persoanele cu dizabilități;
Cheltuieli aferente achiziționării soluțiilor din domeniul tehnologiei informației pentru comerțul electronic;
Cheltuieli aferente achizițiilor de servicii de tip cloud și SaaS, respectiv Software as a Service;
Cheltuieli aferente achiziționării serviciilor de găzduire, incluzând toate tipurile de servicii de găzduire, cu excepția pachetelor de reseller;
Cheltuieli aferente achiziționării de servicii pentru consolidarea securității cibernetice aplicabile pentru software/găzduire/rețele;
Cheltuieli aferente achiziționării de servicii de consultanță pentru elaborarea documentațiilor necesare pregătirii proiectului propus spre finanțare și/sau managementul proiectului, inclusiv elaborarea documentațiilor necesare implementării proiectului (maxim 10% valoare cumulată cu cheltuiala necesară pentru instruirea personalului);
Cheltuieli aferente instruirii personalului care va utiliza produsele implementate/achiziționate și a personalului care va asigura mentenanța (cheltuială obligatorie în procent de maxim 10% din valoarea finanțată);
Activități de achiziție a serviciilor de auditare intermediară/finală, financiară, conform reglementărilor naționale, și tehnică, din perspectiva corespondenței rezultatului proiectului cu cererea de finanțare și obiectivele Programului operațional Competitivitate;
Servicii de consultanță/analiză pentru identificarea soluțiilor tehnice de care au nevoie IMM-urile.

Angajament

Fiecare beneficiar se angajează ca la finalul implementării proiectului să atingă minim 6 dintre criteriile de intensitate digitală, conform Indicelui economiei și societății digitale (DESI), respectiv:

întreprinderi în care mai mult de 50% dintre persoanele angajate au folosit computere cu acces la internet în scopuri de afaceri;
utilizarea unui pachet software ERP pentru a partaja informații între diferite zone funcționale comerciale;
viteza maximă de download contractată a celei mai rapide conexiuni de internet la linie fixă este de cel puțin 30 Mb/s;
întreprinderi în care vânzările on-line au reprezentat mai mult de 1% din cifra de afaceri totală și vânzările web către consumatori privați (B2C) mai mult de 10% din vânzările web;
utilizarea IoT (Internet of things);
vânzări prin comerț electronic de cel puțin 1% din total vânzări;
utilizarea a două sau mai multe rețele sociale (întreprinderile care folosesc rețelele sunt considerate cele care au un profil de utilizator, un cont sau o licență de utilizator în funcție de cerințele și tipul de social media);
utilizare soft CRM (Customer Relationship Managemeni);
cumpărarea de servicii cloud computing - Software ca serviciu (SaaS), Platformă ca serviciu (PaaS) și Infrastructură ca un serviciu (IaaS));
utilizarea tehnologiei de AI (Inteligență Artificială);
cumpărarea de servicii de cloud computing utilizate pe internet;
utilizarea a două sau mai multe rețele sociale).

Cheltuieli şi domenii de activitate neeligibile

elementele de mobilier;
obiectele de inventar;
cheltuielile salariale;
echipamentele second-hand;
taxa pe valoare adăugată.

Implementare şi monitorizare

Implementarea investiției va fi finalizată până la 30 iunie 2025.

Beneficiarii care nu finalizează proiectul în perioada de eligibilitate a cheltuielilor vor suporta din bugetul propriu sumele necesare finalizării proiectelor după această perioadă.

Numărul de angajați în anul 3 de operare trebuie să fie cel puțin egal cu cel din anul 2022.
În cazul întreprinderilor fără angajați în anul 2022, pentru a putea fi calculat punctajul aferent productivității muncii, se va introduce 1 angajat din oficiu .

Perioada de monitorizare a durabilitatii proiectului este de 3 ani. 

Pentru justificarea bugetului proiectului este necesar să se prezinte minim 2 oferte de preţ pentru fiecare achiziţie de bunuri/servicii/lucrări, documente care vor fi ataşate cererii de finanţare.

Calcul Punctaj

Pentru calcularea punctajului și estimarea șanselor de a obține finanțarea,

vă rugăm să ne transmiteți BILANUȚUL pe anul 2022

Dorești să vezi dacă te califici?

Completează formularul de mai jos!

    Vezi și alte programe de finanțare